معرفی سایت wolframalpha
معرفی سایت wolframalpha
ساعت | بازدید : 1018 | | ( نظرات )

 

www.WolframAlpha.com

شما از طریق این سایت می توانید درباره هرچیزی که دوست دارید در هر حوزه ای مطلع بشید. و برای هر سؤال شما (حتی به صورت محاوره ای) پاسخی سریع را فراهم می کند.

در مورد فیزیک، شیمی، ریاضیات، ستاره شناسی، سیاست، اقتصاد، جغرافیا، کامپیوتر و هر موضوعی که فکرش را بکنید برای شما پاسخی را در عرض چند ثانیه فراهم می کند. میتوانید بپرسید مایکل جکسون در چه تاریخی و در کجا فوت کرد، در مورد شخصیت های مطرح و مهم تاریخ و جهان، حتی احمدی نژاد! میتوانید اطلاعات کسب کنید. گزارش ها و خلاصه آماری از کمپانی های جهان یکی دیگر از اطلاعاتی ست که این سایت در اختیار شما می گذارد. به طور مثال میتوانید بفهمید حقوق و دستمزد کارمندان مایکروسافت چقدر است، چه تعداد کارمند دارد، و سود و زیانش در بازه زمانی خاص به چه صورت بوده.

شما میتوانید سخت ترین معادلات ریاضی رو به این سایت بسپارید تا در عرض چند ثانیه آن را برایتان حل کند. حتی میتوانید از طریق این سایت با قضایای ریاضی و فرمول ها آشنا بشید. و حتی روش حل معادلات را به صورت گام به گام ببینید!

مثلاً عبارت مقابل را با آن بدهید: (یا اینجا کلیک کنید)

sin(sqrt(2)/2)/(sec(pi/4)*arctan((3*pi)/4)*cos(pi!))

همانطور که میبینید به طرز حیرت انگیزی آن را برایتان حل می کند.

شاید پاسخی برای سؤالات و درخواستهای ماورایی شما نداشته باشد! نگران نباشید چون هر روز دیتابیس عظیم این سایت در حال به روز رسانی هست.

در کنار نام سایت نوشته شده :computational knowledge engine ، پس آن را با یک موتور جستجو (search engine) اشتباه نگیرید. جواب هایی که این سایت به سؤالات شما میدهد از سراسر وب جمع آوری نشده پس اصلاً قابل قیاس با گوگل و سایر موتورهای جستجو نیست. اگرچه گوگل هم در آینده قصد دارد وارد این حوزه شود.

خب، بهتر است از خود سایت سؤال کنید که تو چی هستی. در پاسخ به سؤال ?what are you میگوید: I am a computational knowledge engine

این پاسخی‌ست به رسانه های خبرگذاری که تا دلتان بخواهد این سایت را به عنوان یک موتور جستجو به ملت معرفی کردند!

به نظر من این سایت میتونه پاسخی باشه به مسئله تورینگ، یک Question answering robot قدرتمند که هر روز در حال تعلیم است. همراه با دیتابیس عظیمی از اطلاعات.


این سایت توسط یک فیزیکدان به نام Stephan wolfram ساخته شده. این پاسخی است که به سؤال ?who created you میدهد. کسی که در سن بیست سالگی دکتری فیزیک ذرات از دانشگاه کالیفرنیا گرفته و زمینه تحقیقاتی‌اش اتوماتای سلولی‌ست. یک فیزیکدان، یک نویسنده، یک برنامه نویس، یک نابغه .




|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرزمین یاسهای سپید و آدرس pajema.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.